در این مرحله است که طراحان مد وارد عمل می شوند. تا قرن 19، طراحان به سختی به عنوان افراد مشهور شناخته می شدند.
اما در اواخر دهه 1800 طراحان فرانسوی مانند Paul Poiret و Jeanne Paquin پا به صحنه گذاشتند و از پالتو زنانه خزدار به طور منظم استفاده کردند.
آنها قبلاً آنها را به عنوان افراد مشهور معرفی کرده بودند و استفاده آنها از پالتو زنانه خز (که تا به امروز توسط طراحان بی شمار دیگری دنبال می شد) به معنای تقویت دیگری برای بازار پالتو زنانه خز بود که در حال حاضر کند شده بود.
پالتو زنانهخزهای تقلبی قبلاً به عنوان یک جایگزین ارزان برای زنانی که به شدت خواهان یک لباس خز واقعی بودند اما توانایی خرید آن را نداشتند در بازار ظاهر شده بود.
در سال 1924، یک متخصص پوست به مجله تایمز گفت: «هر وقت پالتو زنانه خز مد شد، تجارت به دنبال جایگزینی میرود، زیرا دختری در خیابان ششم میخواهد شبیه زن شیک پوش خیابان پنجم شود، و ما باید به او کمک کنیم راه خود را پیدا کند.»
بسیاری می گویند که علیرغم جنبش های حقوق حیوانات، این گزینه ارزان تر و در کل کیفیت خوب مشابه های تقلبی خود بود که بازار واقعی پالتو زنانه خز را به چالش کشید. ظاهراً مشتریان سر خود را به سمت اخلاق می چرخانند، اما نه کیف پول خود را.
امروزه، بسیاری از بحث ها در مورد اخلاقیات استفاده از پالتو زنانه خز و چرم هنوز باقی مانده است. به ویژه خز هنوز جایگاه خود را به عنوان نماد وضعیت حفظ کرده است.
خوشبختانه، سازمان هایی مانند PETA – People for Ethical Treatment of Animals در حال انجام کارهای زیادی برای ایجاد و حمایت از حقوق حیوانات از طریق تبلیغات مشهور هستند.مانند کمپین «وقتی خرید میکنید، بخشی از آن میشوید» که چند نمونه از آن را در اینجا آوردهایم. از نقطه نظر عملکردی، مواد مصنوعی اغلب به مراتب بیشتر از خز و چرم هستند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.